|
|
|
Το υπουργείο Παιδείας... ζωγραφίζει. Οι μαθητές θα εξεταστούν σε πανελ λαδικά μαθήματα που έχουν καταργηθεί Η σχολική χρονιά ξεκίνησε φέτος με ένα ακόμη success story: με τη διαθεσιμότητα 1.991 καθηγητών και την κατάργηση 50 ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ της χώρας. Έτσι όπως… σχεδίασε τα πράγματα η κυβέρνηση, φέτος οι μαθητές της Α' και Β' Λυκείου δεν μπορούν να επιλέξουν να παρακολουθήσουν μαθήματα που διδάσκονταν από καθηγητές των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν. Ταυτόχρονα, τα παιδιά που δίνουν φέτος πανελλαδικές εξετάσεις θα εξεταστούν κανονικά στα πανελ� �αδικά μαθήματα, τα οποία… καταργήθηκαν!
Η διαθεσιμότητα, βέβαια, δεν τους βοηθάει, καθώς δεν έχουν καθηγητές να τους διδάξουν. «Ο απόλυτος παραλογισμός είναι ότι εμείς θέλουμε να διδάξουμε, αλλά δεν μας αφήνουν. Είπαμε στο υπουργείο να μας επιτρέψει να διδάξουμε και να μας αφήσει στη διαθεσιμότητα. Το ζητήσαμε για τους μαθητές μας, όμως δεν βρήκαμε ανταπόκριση» δήλωσε στο «Π» ο εκπρόσωπος των διαθέσιμων καθηγητών Νίκος Κικάκης.
Η εικόνα – όπως υποστηρίζουν η ΟΛΜΕ και οι καθηγητές – είναι η εξής: • Α' Αθήνας: 57 κενά • Β ' Αθήνας: 10 κενά • Γ' Αθήνας: 50 κενά • Ζ' Αθήνας: Κανένας καθηγητής στον τομέα υγείας στο ΕΠΑΛ Υμηττού • Ανατολικής Αττικής: 26 κενά • Δυτικής Αττικής: 26 κενά • Β' Πειραιά (σχολεία Κορυδαλλού): 6 κενά • Νότιας Αθήνας: 3 κενά • Αιτωλοακαρνανίας: 24 κενά • Αργολίδας: 7 κενά (Στους τομείς υγείας και πρόνοιας των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ δεν κάνουν καθόλου μάθημα, ενώ στο Μουσικό Σχολείο το… κοντέρ έχει γράψει 400 κενές ώρες μουσικής διδασκαλίας ήδη, αριθμός ο οποίος διογκώνεται) • Β' Αχαΐας: 12 κενά • Βοιωτίας: 13 κενά • Δράμας: 31 � �ενά • Β' Δωδεκανήσου: 35 κενά • Β' Έβρου: 21 κενά • Εύβοιας: 92 ώρες κενές σε εκπαιδευτικό προσωπικό ΣΜΕΑΕ • Ευρυτανίας: 12 κενά • Ζακύνθου: Οι χαμένες ώρες ανά εβδομάδα ανέρχονται στις 552 Επιπλέον 312 ώρες χάνονται στο Μουσικό Σχολείο. • Ηλείας: 43 κενά • Ημαθίας: 9 κενά • Ηρακλείου: 111 κενά • Θεσπρωτίας: 5 κενά στην Γ' Λυκείου σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα • Ανατολικής Θεσσαλονίκης: 97 κενά. Στο Μουσικό Σχολείο έχουν χαθεί ήδη 290 ώρες διδασκαλίας λόγω έλλειψης καθηγητών • Δυτικής Θεσσαλονίκης: 30 κενά χωρίς � �α υπολογίσουμε τα κενά στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ • Ιωαννίνων: 8 κενά • Καρδίτσας: 16 κενά • Κέρκυρας: 15 κενά • Κιλκίς: 12 κενά • Κοζάνης: 30 κενά. Τα μουσικά σχολεία δεν έχουν καν μουσικό! • Κορινθίας: 25 κενά • Κυκλάδων: 62 κενά • Λάρισας: 200 ώρες κενές μουσικών οργάνων • Λασίθι: 13 κενά • Λέσβου: 18 κενά. Στο Μουσικό Σχολείο λείπουν 5 καθηγητές σε μουσικά όργανα και έχουν χαθεί 50 ώρες σε διάφορα μουσικά όργανα (Στο ΕΠΑΛ Γέρας δεν διδάσκεται το μάθημα υγείας - πρόνοιας, 25 ώρες έχουν χαθεί) • Λήμνου: 5 κενά κυρίως τεχνικών ειδικοτή� �ων • Α' Μεσσηνίας: 582 κενές ώρες σε μουσικά σχολεία • Β' Πέλλας: 34 κενά • Πιερίας: 20 κενά, 382 ώρες χαμένες σε μουσικά σχολεία • Πρέβεζας: 11 κενά. Δεν υπάρχουν μουσικοί στο Μουσικό Σχολείο • Σερρών: 13 κενά σε μουσικά σχολεία και σε σχολεία Ειδικής Αγωγής • Χαλκιδικής: 17 κενά
«Θα καλυφθούν» Αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός πως η ΟΛΜΕ αναδεικνύει κενά τα οποία πηγές του υπουργείου Παιδείας χαρακτηρίζουν «υπερβολικά, καθώς πριν από έναν μήνα μας έλεγαν άλλα νούμερα». Μπορεί οι ίδιες πηγές να διαμηνύουν ό� �ι «το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών θα απορροφηθεί από το υπουργείο Υγείας επειδή υπάρχουν πολύ μεγάλα κενά. Θα υπάρχει πραγματική επανατοποθέτηση», ωστόσο όσο υπάρχει… τρόικα τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», την περασμένη Παρασκευή συζητήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου το θέμα των καθηγητών και – όπως μας είπαν – εξετάστηκε το αν είναι δυνατό το 60% των διαθέσιμων να απορροφηθεί στο υπουργείο Υγείας. Οι εν λόγω «καλές διαθέσεις» της κυβέρνησης, ωστόσο, προσκρούουν στη σκληρή πραγματικότητα: Ο Άδωνης δεν είναι σε θέ ση να απορροφήσει τους διαθέσιμους του δικού του υπουργείου, θα μπορέσει να απορροφήσει και τους καθηγητές; Το 60% των διαθέσιμων, ήτοι γύρω στους 1.200, λέγεται στο υπουργείο πως θα μεταταχθούν. Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ Α. Λάσκαρης, σε 4ωρη συνάντηση που είχε με τους εργαζομένους την περασμένη Τρίτη στο γραφείο του Κ. Αρβανιτόπουλου, ερωτηθείς για το τι ακριβώς θα συμβεί με τους διαθέσιμους καθηγητές, απάντησε: «Υπάρχει πολιτική βούληση να μην απολυθεί κανείς, αλλά όσο υπάρχει μνημόνιο και τρόικα να μην είστε σίγουροι για τίποτα».
Στο υπουργείο Παιδείας, μάλλον, έχουν μπερδευτεί. Και αυτό γιατί διαρρέουν πως θα απορροφηθούν 1.200 διαθέσιμοι στο υπουργείο Υγείας, ενώ ο κ. Λάσκαρης στη συνάντηση με τους καθηγητές διεμήνυσε πως: • Θα υπάρξουν 925 θέσεις για δημόσια ΙΕΚ. • 200 περίπου καθηγητές που έχουν πτυχίο φιλολόγου θα μεταταχθούν κανονικά μέσω Κοινής Υπουργικής Απόφασης που υπάρχει. • 199 θέσεις προορίζονται για διοικητικούς.
Με απλά μαθηματικά επιβεβαιώνεται πως 1.325 θέσεις προβλέπονται για το… υπουργείο Παιδείας και όχι για το… Υγείας. Η «σιγου ριά» του υπουργείου βέβαια αποδεικνύεται από το γεγονός πως «εντός ενός μήνα το πολύ θα έχουν απορροφηθεί οι διαθέσιμοι καθηγητές και θα έχουν οργανική θέση, αν όχι όλοι, τότε οι περισσότεροι σε σύντομο χρονικό διάστημα». Άλλωστε, το… χάπι της διαθεσιμότητας προβλέπει αναμονή 8 με 11 μηνών για να… δράσει και να βρουν πάλι δουλειά οι απολυμένοι. Αν τελικώς δράσει σε έναν μήνα, όπως αναφέρουν στο υπουργείο Παιδείας, θα πρόκειται για ένα μεγάλο «θαύμα». Τελικά, με τους μαθητές ασχολείται κανείς ή μόνο οι εκπαιδευτικοί;
Σύμφωνα με τον � �ρόεδρο της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη, προφανές αποτέλεσμα των κυβερνητικών επιλογών είναι ότι «χιλιάδες μαθητές στερούνται αυτό που θέλουν να σπουδάσουν. Τα παιδιά που ήταν στην τρίτη τάξη ουσιαστικά δεν κάνουν μάθημα ειδικότητας γιατί λείπουν οι καθηγητές που είναι σε διαθεσιμότητα».
|
Πηγή: http://piperistostoma.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment